پنچرگیر سیار همدان
پنچرگیر سیار در همدان
پنچرگیری سیار (Mobile puncture repair) یا آپاراتی سیار در همدان یک سرویس برای راحتی رانندگان است که برای تعمیر لاستیکهای پنچر شده در محل اجرا میشود تا در زمان و تلاش رانندگان صرفهجویی شود. متخصصین سیار خودرو محل با تجهیز شدن به ابزار و لوازم مورد نیاز، به محل شما میآیند، آسیب را ارزیابی میکنند و به سرعت نشتی لاستیک را تعمیر میکنند. این سرویس زمانی مفید است که هنگام حرکت در جاده یا پارکینگ، ترکیدن یا پنچر شدن لاستیک را تجربه کنید و نیازی به یدک کش در همدان یا رانندگی با لاستیک پنچر شده به تعمیرگاه نداشته باشید. پنچرگیری سیار جز یکی از خدمات مکانیک سیار در همدان میباشد.
مزایای پنچرگیری سیار همدان
- استفاده از متخصصین مجرب دوره دیده و دارای گواهی مکانیکی
- پاسخگویی در طول 24 ساعت شبانهروز و هر 7 روز هفته
- حضور تعمیرکاران خودرو محل در تمام جادههای متصل به همدان
- هزینه پنچرگیر سیار بر اساس نرخ اتحادیه و بدون هزینهتراشی اضافی
- شرکت دارای 5 سال فعالیت رسمی میباشد و 10 سال فعالیت آزاد دارد
- تشخیص، عیب یابی و پنچرگیری در حضور مشتری
- استفاده از قطعات و ابزارهای با کیفیت برای جلب رضایت مشتری
خدمات پنچرگیری سیار در همدان
- پنچرگیری ماشین درب منزل و جاده
- تعویض لاستیک پاره
- سرویس زاپاس یا تعویض زاپاس
- عیبیابی محل نشتی تایر
- خارج کردن تایر و تعمیر آن
- آببندی رینگ به لاستیک
- تنظیم باد لاستیک
- تعویض والف تایر
- تعویض و رفع ایراد سوزن والف
- پنچرگیری انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین
شماره پنچرگیری لاستیک خودرو در همدان
زمانی که لاستیک یا تایر خودرو شما در جاده همدان پنچر شد و نیاز به خدمات امداد خودرو در همدان داشتید، نگران نباشد و تنها کافی است با شماره تماس خودرو محل ارتباط برقرار کنید متخصصین ما در کمتر از 20 دقیقه به حضور شما میرسند تا هرچه سریعتر به جاده برگردید و در خانه استراحت کنید.
شماره تماس ما: 09184023586
چه زمانی به پنچرگیر سیار نیاز داریم؟
اگر با مشکلات خاصی مانند انحراف به چپ یا راست، سفت شدن فرمان، رانندگی سخت یا لرزش لاستیک خودرو مواجه شدید، ممکن است نشانهای از پنچری باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در درک وضعیت کمک میکند:
- انحراف خودرو: اگر ماشین شما در حین رانندگی تمایل به سمت چپ یا راست دارد، میتواند نشان دهنده مشکلات بالانس یا مشکلات اجزای سیستم تعلیق باشد.
- سفت شدن فرمان: هنگامی که چرخاندن فرمان ماشین سخت می شود یا احساس سفت شدن میکنید، ممکن است به دلیل مشکلاتی در سیستم فرمان برقی مانند روغن کم فرمان یا خراب بودن پمپ برقی فرمان باشد.
- رانندگی سخت: اگر متوجه شدید که خودروی شما در حین رانندگی ناهموار حرکت میکند، یا حرکت نرمی ندارد، ممکن است به دلیل مشکلات سیستم تعلیق، لاستیکها یا تراز چرخها باشد.
- لرزش لاستیکهای خودرو: وقتی لاستیکهای خودرو میلرزد، بهویژه در سرعتهای بالاتر، میتواند نشاندهنده مشکلاتی در تعادل لاستیک، تراز چرخها یا اجزای سیستم تعلیق فرسوده باشد.
گاهی اوقات ممکن است در هنگام حرکت با لاستیک پنچر شده مواجه شوید و متوجه شوید که به تنهایی قادر به تعویض آن نیستید. در چنین شرایطی، خدمات تعمیر پنچری سیار می تواند بسیار مفید باشد. دلایلی که ممکن است به این سرویس نیاز داشته باشید عبارتند از قرار گرفتن در یک مکان خطرناک، یک منطقه دورافتاده بدون فروشگاه لاستیک در نزدیکی، یا کمبود ابزار و دانش برای تعویض لاستیک.
شدت و محل پنچری تعیین میکند که آیا تایر قابل تعمیر است یا نیاز به تعویض دارد. خدمات پنچرگیری سیار در همدان میتواند به محل شما، چه در خانه یا محل کار شما، بیاید و نشتی لاستیک را در محل تعمیر کند. اگر قطر سوراخ کمتر از 5 میلیمتر و در قسمت مرکزی آج باشد، معمولاً میتوان آن را تعمیر کرد. با این حال، سوراخهای بزرگتر یا سوراخهای روی دیواره یا شانه ممکن است نیاز به تعویض تایر داشته باشند.
نکات مهم به هنگام پنچر شدن لاستیک خودرو
- برخورد با لاستیک پنچر استرسزا است، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید هنگام مواجهه با لاستیک پنچر شده دنبال کنید:
- 1. از ترمز ناگهانی خودداری کنید: ترمز ناگهانی وزن خودرو را به لاستیکهای جلو منتقل میکند و خطر تصادف احتمالی مانند واژگونی را افزایش میدهد.
- 2. سرعت خود را کنترل کنید: سرعت را با زدن آرام پدال گاز کنترل کنید.
- 3. علامت دهید و به طرفین حرکت کنید: به آینههای خودرو نگاه کنید و از چراغهای راهنما برای نشان دادن قصد خود برای هدایت به کنار جاده استفاده کنید.
- 4. در جای ایمن پارک کنید: هنگامی که به مکان امنی رسیدید، ماشین خود را متوقف کرده و ترمز دستی را فشار دهید. چراغهای خطر را روشن کنید تا سایر رانندگان از وضعیت شما آگاه شوند.
- 5. با خدمات پنچرگیری سیار در همدان شرکت خودرو محل تماس بگیرید.
دلایل پنچری لاستیک خودرو
- ساییدگی لاستیک: با گذشت زمان، لاستیکها میتوانند به شرایط نامناسب محیطی حساس شوند و منجر به پنچری شوند. هنگام خرید لاستیکهای جدید، تاریخ تولید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی در دسترس نیستند. اگر آج لاستیک فرسوده شده باشد و تاریخ انقضا تمام شده باشد، پنچری ناگهانی بیشتر میشود.
- باد کردن بیش از حد لاستیک: فشار بیش از حد میتواند خطرناک باشد. ممکن است باعث آزاد شدن ناگهانی فشار و در نتیجه پنچر شدن لاستیک هنگام رانندگی شود.
- خرابی میل سوپاپ: میل سوپاپ مسئول باد کردن و تخلیه باد تایر است. اگر به درستی بسته نشود، آسیب ببیند، کثیفی جمع شود یا نشت کند، میتواند منجر به پنچر شدن لاستیک شود.
- آسیب جاده: شرایط جاده میتواند در آسیب دیدن و پنچری لاستیکها نقش داشته باشد. شکستگی جاده، چاله، میخ و شیشه در جاده خطراتی هستند که می توانند باعث آسیب تایر شوند.
- نشت ساقه سوپاپ: اگر میل سوپاپ آسیب دیده یا خورده باشد، میتواند منجر به نشت هوا از لاستیک شود و باعث پنچری لاستیک شود.
- سایش و پارگی: تایرها ممکن است به مرور زمان دچار ساییدگی شوند. آنها ممکن است ترک یا سوراخ ایجاد کنند که در نهایت میتواند منجر به پنچر شدن لاستیک شود.
- باد نامناسب: لاستیکهایی که کم باد یا بیش از حد باد شدهاند بیشتر مستعد باد کردن هستند. مطمئن شوید که فشار لاستیک توصیه شده را حفظ کنید، که معمولاً در دیواره جانبی لاستیک نشان داده شده است.
- شرایط بد جاده: رانندگی در جاده ناهموار یا برخورد با چاله احتمال پنچر شدن لاستیک را افزایش میدهد.
- ایرادات لاستیک: در حالی که نادر است، لاستیکها گاهی اوقات میتوانند دارای عیوب ساخت باشند که آنها را مستعد پنچر شدن میکند.
- سایر عوامل: فشار کم لاستیک، بادشدن بیش از حد، فرسودگی و حتی خرابکاری.
- پنچر شدن از اجسام تیز: این مورد شایعترین علت پنچر شدن لاستیک است. میخها، پیچها، خردههای شیشه یا هر جسم تیز روی جاده میتوانند لاستیک را سوراخ کرده و باعث نشت هوا شوند.
اقدامات مراقبی برای کاهش پنچر شدن لاستیک
- به طور مرتب فشار باد لاستیکها را بررسی کنید و آنها را تا حد توصیه شده باد کنید.
- تایرهای خود را هر 10000 تا 13000 کیلومتر بچرخانید تا یکنواخت شوند.
- از خطرات و اجسام تیز در جاده اجتناب کنید.
- لاستیکهای خودرو را به طور منظم برای آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
- از مناطق ساخت و ساز و زبالههای بیش از حد دوری کنید.
- لاستیکهای فرسوده بیشتر احتمال دارد پنچر شوند. اطمینان حاصل کنید که عمق آج لاستیک شما حداقل 1.6 میلیمتر است.
مراحل پنچرگیری سیار لاستیک در جاده
- پیدا کردن نشتی: اولین قدم شناسایی محل سوراخ شدن لاستیک است.
- قرار دادن جک و بالا بردن ماشین: برای دسترسی به لاستیک آسیب دیده، باید با استفاده از جک خودرو را بالا ببرید.
- شل کردن مهرههای لاستیک: قبل از درآوردن لاستیک، مهرههای لاستیک را باز کنید اما آنها را به طور کامل در نیاورید.
- تمیز کردن نشتی: پس از برداشتن لاستیک، برای اطمینان از تعمیر ایمن، ناحیه پنچر شده باید به طور کامل تمیز شود، چه در داخل و چه در خارج.
- قرار دادن دوشاخه: برای سوراخ های جزئی، یک دوشاخه (یک وسیله لاستیکی یا پلاستیکی کوچک) در سوراخ قرار میگیرد تا آن را ببندد.
- باد کردن لاستیک: پس از اینکه دوشاخه در جای خود قرار گرفت، لاستیک را با فشار توصیه شده باد کنید و از ایمن بودن رانندگی مطمئن شوید.
چه زمانی نیاز به تعویض لاستیک است
- پنچری در دیواره جانبی: دیواره کناری لاستیک ضعیفترین قسمت لاستیک است و بیشتر در معرض آسیب است. ترمیم سوراخهای دیواره جانبی دشوار است و بیشتر احتمال دارد که باعث انفجار تایر شود.
- سوراخ بزرگ: سوراخهایی که قطر آنها بزرگتر از 6 میلیمتر است معمولاً قابل تعمیر نیستند.
- پنچریهای متعدد: اگر چندین سوراخ پنچری در یک لاستیک وجود داشته باشد، حتی اگر کوچک باشند، ممکن است نیاز به تعویض تایر باشد.
- آسیب تایر: اگر لاستیک در تصادف آسیب ببیند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. آسیب ممکن است قابل مشاهده نباشد و باعث از کار افتادن لاستیک شود.
- عمر لاستیک: لاستیکها زمان کهنه و خراب میشوند. پس از 6 سال، لاستیک احتمال دارد پنچر شود و کمتر هوا را پس از تعمیر نگه میدارد.
انتخاب بهترین لاستیک برای خودرو
- برای جلوگیری از لرزش و استفاده نادرست از یک نوع مارک لاستیک استفاده کنید. (یک برند برای همه لاستیکها)
- برای بررسی و تنظیمات سیستم تعلیق به طور مرتب از مراکز مجاز بازدید کنید.
- به سرعت سایش غیرعادی و ناهموار لاستیک را برطرف کنید، زیرا ممکن است نشان دهنده سایر مشکلات خودرو باشد.
- لاستیکهایی را انتخاب کنید که با اندازه وسیله نقلیه شما مطابقت داشته باشند.
- به دنبال لاستیکهایی با درجهبندی آج خوب برای طول عمر بیشتر باشید.
- برای چسبندگی بهتر در شرایط مرطوب یا یخبندان، لاستیکهایی با قابلیت کشش بالاتر در نظر بگیرید.
- اگر مصرف سوخت را در اولویت قرار میدهید، لاستیکهای کم مصرف را انتخاب کنید.
- نوع لاستیک را بر اساس شرایط آب و هوایی و نیازهای رانندگی تعیین کنید.
تفاوت پنچرگیری لاستیک تیوبلس با تیوب دار
1. لاستیک تیوب دار
امروزه لاستیکهای تیوبلس محبوبیت بیشتری دارند و جایگزین لاستیکهای تیوبی برای رانندگان شدهاند.
زمانی که لاستیکهای تیوب دار دچار پنچری میشوند، نیاز به توجه تخصصی دارند و نمیتوان آنها را به راحتی در جاده تعمیر کرد. این لاستیکها باید به یک تعمیرگاه فیزیکی منتقل شوند، فرایند جدا کردن تیوب از لاستیک و تعمیر و جایگذاری مجدد آن می تواند زمانبر و ناخوشایند باشد.
علاوه بر این، لاستیک تیوب دار در موارد پنچر شدن لاستیک یا در شرایط پرسرعت و گرمای تابستان، ممکن است بترکد و باعث پارگی لاستیک شود و در نهایت منجر به از دست دادن تعادل و انحراف خودرو شود. لاستیکهای تیوب دار از درزگیر مایع استفاده نمیکنند. آنها برای حفظ هوا و جلوگیری از نشت تنها به لوله داخلی متکی هستند. اگر تیوب داخلی سوراخ شود، لاستیک صاف میشود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
2. لاستیک بدون تیوب
از سوی دیگر، تایرهای بدون تیوب مقاومت بالایی در برابر سوراخ شدن دارند. این لاستیکها از یک درزگیر مایع استفاده میکنند که شکاف و سوراخهای کوچک را پر میکند و امکان تعمیر آسان را فراهم میکند. درزگیر در حین نصب به لاستیک تزریق میشود و در صورت سوراخ شدن لاستیک از نشت هوا جلوگیری میکند. این اقدام باعث میشود که در مقایسه با لاستیکهای تیوب دار در برابر سوراخشدگی مقاومتر شوند، زیرا درزگیر میتواند به سرعت سوراخهای کوچک را ببندد.
با این حال، تایرهای تیوبلس کاملاً در برابر سوراخ شدن مصون نیستند. اگر سوراخ بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است نتوان لاستیک را آببندی کرد و در نتیجه لاستیک پنچر میشود.
تفاوت پنچرگیری تایر زمستانی با چهارفصل
1. الگوی آج:
لاستیکهای زمستانی: لاستیکهای زمستانی با الگوی آج عمیقتر و شیارهای اضافی (شکافهای کوچک) طراحی میشوند. این طراحی منحصر به فرد، کشش را در جادههای برفی و یخ زده بهبود میبخشد و امکان کنترل بهتر و رانندگی ایمن را فراهم میکند.
لاستیکهای تمام فصل: لاستیکهای تمام فصل در مقایسه با لاستیکهای زمستانی الگوی آج کم عمق و باریکتری دارند. در حالی که آنها میتوانند برف سبک و طوفانهای زمستانی گاه به گاه را تحمل کنند، برای شرایط شدید زمستانی بهینه نیستند.
2. ترکیب:
تایرهای زمستانی: تایرهای زمستانی با استفاده از ترکیب نرم تری تولید میشوند که در دماهای سرد انعطاف پذیر باقی میماند. این انعطافپذیری به لاستیکها کمک میکند تا بهتر جاده را بگیرند و کشش را در برف و یخ افزایش دهند.
تایرهای تمام فصل: تایرهای تمام فصل با ترکیبی ساخته میشوند که تعادلی بین عملکرد در شرایط مختلف آب و هوایی از جمله برف سبک ایجاد میکند. با این حال، این ترکیب به نرمی که در تایرهای زمستانی استفاده می شود، نیست.
3. درجه بندی دما:
لاستیکهای زمستانی: لاستیکهای زمستانی درجه حرارت پایین تری دارند و برای شرایط آب و هوای سرد ایده آل هستند. آنها عملکرد عالی را در زمستان ارائه میدهند اما برای استفاده در هوای گرم توصیه نمیشوند.
لاستیکهای تمام فصل: لاستیکهای تمام فصل در طیف وسیعی از دما و شرایط آب و هوایی، از جمله برف سبک، عملکرد مناسبی دارند. آنها برای استفاده در تمام طول سال در مناطقی با زمستانهای معتدل مناسب هستند.
لوازم پنچرگیری و آپاراتی سیار
برای رفع پنچری ماشین، در کنار لاستیک زاپاس و جک، چند ابزار اضافی نیز وجود دارد که قابل ذکر است. آچار چرخ که به صورت دستی و بادی موجود است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره چرخ خودرو استفاده میشود. ابزار دیگری که باید داشته باشید، بالانس چرخ است که در دو نسخه استاتیک و دینامیک عرضه میشود که برای جدا کردن لاستیک خودرو استفاده میشود.
برای تعمیر پنچری سیار تایرهای تیوبلس، دو مورد اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
محلول پنچری: این محلول که به عنوان اسپری پنچر لاستیک بدون تیوب نیز شناخته میشود، می تواند به سرعت نشتی و سوراخ شدن لاستیکهای خودرو و موتورسیکلت را مسدود کند. نیاز به استفاده از جک یا تعویض لاستیک را از بین میبرد. اسپری میتواند به طور موثر سوراخهای تایر را تا حداکثر قطر 5-6 میلیمتر بپوشاند. با آزاد کردن گاز غیر قابل اشتعال که تایر را باد کرده و سوراخ را میپوشاند، کار میکند. برای اطمینان از اثربخشی آن، توصیه میشود خودرو را چندین کیلومتر رانندگی کنید تا اسپری به سمت سوراخ حرکت کند و آن را آببندی کند.
تجهیزات تعمیر پنچر بدون تیوب: این کیت تعمیر شامل دو درب، یک لوله از چسب پنچر بدون تیوب و نخ پنچر لاستیک بدون تیوب میباشد. این ابزارها به طور خاص برای تعمیر لاستیکهای تیوبلس طراحی شدهاند.
قیمت پنچرگیری سیار در همدان
قیمت پنچرگیری سیار خودرو محل همانند سایر موارد امدادی بر اساس نرخ اتحادیه میباشد. ما در تلاشیم تا رضایت مشتریان خود را جلب کنیم و در همین راستا برند خور را مشهور سازیم. لذا متخصصین ما دوره دیدهاند با احترام کامل با رانندگان رفتار کنند و از هرگونه هزینهتراشی اضافه پرهیز کنند. در اینجا با برخی از عواملی که بر قیمت آپاراتی سیار در همدان تاثیر میگذارند آشنا میشویم:
- اندازه سوراخ تایر: هرچه سوراخ بزرگتر باشد، تعمیر آن دشوارتر و گرانتر خواهد بود.
- محل پنچری: ترمیم سوراخهای دیواره جانبی تایر نسبت به سوراخهای آج سختتر و گرانتر است.
- نوع لاستیک: لاستیکهای ساخته شده از مواد مختلف نیاز به روشهای مختلف تعمیر دارند که میتواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.
- نوع تعمیر: دو نوع اصلی تعمیر پنچر موبایل وجود دارد: وصله و پلاگ. دوشاخه یک تعمیر موقت است که هزینه کمتری نسبت به وصله دارد.
- زمان روز: خدمات تعمیر پنچر سیار که به صورت 24 ساعته در دسترس هستند معمولاً گرانتر از خدماتی هستند که فقط در ساعات خاصی در دسترس هستند.
چگونه پنچرگیر سیار مناسبی را انتخاب کنیم؟
هنگام انتخاب خدمات تعمیر پنچری سیار، عوامل زیر را در نظر بگیرید: به دنبال یک شرکت معتبر با نظرات خوب کاربران در نقشه گوگل باشید، در دسترس بودن و زمان پاسخگویی آنها را بررسی کنید، از قیمتگذاری شفاف بدون هزینههای پنهان اطمینان حاصل کنید، به دنبال گارانتی برای کار خود باشید، کیفیت تجهیزات را بررسی کنید. تجربه و تخصص، قیمتها را از خدمات مختلف مقایسه کنید، راحتی را در اولویت قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که برای محافظت از شما دارای مجوز و بیمه هستند.